ägg är inte bara mat!

Idag testade jag på att göra mig en hemmagjord hårinpackning. Jag använde olivolja och ett ägg(gulan)
Jag hällde allt i en skål, tog inga mått utan gick helt på känslan.
allt nerhällt i skålen, så vispade jag om röran.
Sedan hällde jag i allt en påse, för det skulle bli lättare att smeta in allt i håret.
Klippte ett hål i ena kanten av påsen, smidigare att få med allt i håret.
Man trycker bara på påsen å allt kommer ner i håret. Och det blir lättare att kamma i håret, ända ner till topparna !
När jag smetat in allt i håret tog jag en fuktig handduk å linda runt huvudet !
Lät det verka i ca 30 min! :)

Ägg ; gör håret fylligt, mjukt och glansigt, samt innehåller ägg mkt proteiner som slitet hår tycker om ;P
Olivolja ; återfuktar och gör håret mjukt ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0