Mitt omdöme om restaurangskolan i HBG

Deras lokal va stor och fin.
Deras meny såg bra ut.
Men maten och serveringen va inget vidare.
Dem var 3 st som serverade för 6 sällskap, det tar
man vanligtvis själv!
Vår skola är helt enkelt mycket bättre tycker jag personligen.
Förrätten va helt ok. Jag valde gravad lax på toast med hovmästarsås.
Det va lite snålt på tallriken, men annars var det gott.

Varmrätten så valde jag älgfilé och där blev jag riktigt besviken!
Maten va kall, och det är det värsta jag vet med varmrätter, det ska
verkligen inte vara kallt!!!
Så jag var verkligen inte nöjd med min mat och såklart var det bara
inte min mat som va kall, det va rätt många som var det..

Desserten måste jag säga var jättegod! Jag valde en Grapefruktcheesecake!
den fick faktiskt 10/10 av mig. Kan vara för att jag är en riktigt gottegris! :) haha.
På tåget påväg till HBG. Tim & Tobbe, lika stiliga som alltid! :)
Jag.
Bröd :) det var faktiskt gott!
Ludvig & Alex! :)
Klassen! :)
Lite av lokalen.
Min supergoda dessert! :)
Alex dessert tror jag det va. Tror det var Vaniljparfait :)
Tyvärr så glömde jag ta bild på min förrätt och varmrätt. Jag ber
så mycket om ursäkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0