Pannacotta med passionsfrukts-topp

Hejsan, måste tillägga att jag inte har bloggat på ett tag eftersom bloggen
bara har krånglat och inläggen blev helt fel.. men nu har lilla smarta jag
löst det stora problemet och ska nu blogga som jag aldrig har gjort förut! ;)
Så jag börjar med att slänga in ett recept på pannacotta, enjoy!

Portioner: 16 små bägare.

Ingredienser:
1 liter vispgrädde
2 dl socker
5 gelatinblad
1 tsk vaniljsocker
Topping:
1 gelatinblad
2 dl utspädd
passionsfruktjuice
Gör såhär:
1. Häll vispgrädde och socker i en kastrull. Låt koka upp.
2. Blötlägg gelatinbladen i 5 minuter. Ta upp och lägg ner i den kokta varma gräddblandningen. Tillsätt vaniljsockret.
3. Fördela i små bägare av plast (engångs) eller glas. Ställ i kylen. När det stelnat så mycket att du kan hälla ett lager över gör du toppingen.
4. Topping: Blötlägg gelatinbladen i 5 minuter. Ta upp och smält gelatinbladen i en kastrull.
5. Tillsätt gelatinen i en tunn stråle ner i passionsfruktsjuicen. Häll juicen över den stelnade pannacottan och ställ allt i kylen igen så att det stelnar. Garnera med lite citronmeliss eller mynta.
OBS! Rätten är fri från gluten och ägg men innehåller laktos och mjölkprotein.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0